Sunday, February 20, 2011

dh mula rindu zaman skool rendah



SUNDAY...

oo...i wish today i could go out wif my friends,shopping together,hav fun the whole day,,..but it isn't.
hadess,,ni la ssh bla dh jd student misi ni..
ktorg kije x kira msa..mcm dh qualified lak..
cuti lak shri jep smggu..hari x sme lak uh..
cmne la nk kua hang out klu cmtu..
trpksa la ME dok kt blik jep..

btw..tgh mgelamun kt blikk snsowang,
tba2 prut ade bnyi lagu 'keroncong utk Ana'(bkn Ana Raffali yep)
adess..wat hal lag prut ni..mmnjng msa lapr je ko yep..
tyme ni jgk la..trus trngt lori milo yang berwarna hijau bg air milo percuma di bawah 'Skim Bantuan Susu dan Makanan Pelajar Miskin'.
beshnyer an..

hamboi..laju jep minah meenachi ni pusing dh dpt milo uh..haha..sjibik cm aku kcik2 dlu..beza tdg aku x cm die..aha..


bratur tggu pak cik bwk lori milo uh..xkira ah pjg pon brisan uh,ttp nk jgk..
kdg2,ME mnum cpt2 air tu n amik tuk 2-3 kli ag..
dpt mnum byk kali..yay..aha..
knapa dh bsar2 ni,dh msuk kolej,xde bnd free cm gtu lag ep?
mlu nk brtur ke??
atau dh bsr,dh leh bli sndri??
ala...xbeshnyer..

tp...
tp..
tp..
kn..abah prnh ckp..susu kotak tu susu lme..
dh ade ulat..
ade mcm2..
tu taktik utk mgaburi duit rkyat??



 


*ni artikel aku cilok dr utusan online 2007 dlu..old timer pnya..



Agihan susu bantuan di Kelantan dihenti serta-merta

Oleh ROHANA MOHD. NAWI - UTUSAN ONLINE

KOTA BHARU 7 Ogos – Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Kelantan mengarahkan semua sekolah rendah di negeri menghentikan serta-merta pengagihan susu kotak kepada semua murid berikutan kes keracunan makanan yang dialami murid Sekolah Kebangsaan (SK) Beris Panchor, semalam.
Pengarahnya, Ismail Md. Noor berkata, pengagihan semula kepada murid miskin yang menerima bantuan Rancangan Makanan Tambahan (RMT) itu hanya akan diteruskan selepas mendapat perakuan daripada Jabatan Kesihatan negeri kelak.
Namun katanya, susu yang dikaitkan dengan kes berkenaan didapati masih belum tamat tarikh luput manakala tempat penyimpanan minuman yang diterima daripada pembekal itu didapati dalam keadaan bersih.
“Apa-apa tindakan termasuk pengagihan susu dari jenama ‘Jo Cerdik’ ini boleh diteruskan atau tidak, hanya akan ditentukan selepas kita mendapat laporan Jabatan Kesihatan dan mengemukakannya kepada Kementerian Pelajaran,” ujarnya semasa melawat Sekolah Kebangsaan Sering dekat sini hari ini.
Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas berhubung 74 murid SK Beris Panchor Bachok yang mengadu sakit perut dan muntah selepas minum susu tersebut semasa sarapan di kantin sekolah pagi semalam.
Daripada jumlah itu, seramai 57 murid tahun 1, 4, 5 dan 6 itu dikejarkan ke Klinik Kesihatan Beris Panchor untuk mendapatkan rawatan.
Sehubungan itu juga, beliau mengarahkan pihak pentadbiran sekolah sekolah rendah di negeri mengagihkan susu kepada murid mengikut prosedur yang ditetapkan oleh kementerian.
“Ini termasuk mengagihkan minuman itu selepas murid menjamah makanan semasa sarapan pagi kerana ini memberi kesan kepada mereka, di samping mengikut hari-hari yang ditetapkan oleh JPN.
“Susu berkenaan sepatutnya diagihkan kepada semua murid yang mendapat bantuan RMT setiap hari atau tiga kali seminggu ketika mereka bersarapan.
“Saya berharap kejadian seperti ini tidak akan berulang lagi apabila pengagihan susu berkenaan diteruskan kerana ini merupakan program yang diperuntukkan oleh kementerian,” katanya
Beliau berkata, sebelum pengagihan dibuat JPN sudah mengadakan taklimat kepada Penolong Kanan Hal Ehwal Murid (PKHEM) supaya mereka mematuhi peraturan 100 peratus untuk mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini.

1 comment:

fizalinolie said...

Singgah dan follow awk... Nanti kalau ada masa singgahlah ke blog saya ek. keep in touch :)