Friday, June 21, 2013

Post 2 : Misi mencari kain BUT jadi lain

Assalamualaikum..
fuh..act entri ni utk hari ahad lps punyer..
aku dgn incik tung sepakat keluar ke KL dgn mnaiki LRT (penat pjuk die nek LRT)
phm2 la if kua dh tghri,jem n mncri parking tu susah bebeno..so,ktorg park je kete kt PPR intan or ape ke name dh kt stsen Sentul tu..free.. if park kwsan stesen tu,cnfirm rm3 mlyang..kdkut weh! huhu..

so..berjaya la sy mmbawa incik tung nek Lrt..wiwit..yay!
tak smpai 10 mnit dh smpai stesen bndaraya..so..jejalan la ktorg mncari kain baju melayu utk abah aku..
mula2 msuk Nagoya dpn Sogo tu..xde org nk lyn, kain pon x byk plhan,so blah..
masuk Gulatis,lynn bgus,tp hrga pon bgus,so ktorg chow..
jln2 lagi,jumpa nagoya lag skli area bdkatan Maybank Jln tar tu, msuk lag skli..ade satu kain utk baju mlyu, price rm7 smeter..wrna pon same..kain pon sjuk je.. tp aku abaikan dlu,coz diorg pny SA sbuk smbang,bkn nk lyn customer..so,blah lag skli..pg Jakel..

ok..kat sni mmg trbukti byk wrna n plhan..incik tung bengang dgn SA kt ctu suke mncelah2,sbok2 nk tlg tny itu la,inila.. sng2,incik tung amik baju conth yg ktorg bwk dan, 
"hah..cari kain exactly warna mcm ni,..jnis lain pon xpe,asal jgn kain satin,tp wrna WAJIB same"
ok..terkial2 SA tu mengangguk,trus cri..lame la jgk,dlm stgh jam pastu dtg bwk sgulung kain..
ok,aku berpuas hati..ape nme dh kain tu..resit pon aku buang dh,tp kain die ok la..mcm x sesejuk kain kt Nagoya, but harga x semurah Nagoya..tu biase le an..
so ktorg bli la..done!

ecece..agak2 abah segak mcm ni x nnt??wrna baju same dh tu..ehehe
#picsape ntah aku cilok..pjm bro#


siap cri abah pny,ktorg pnya bju akad nikah blum jmpa..asal jmp kain jep,mst gaduh..ade yg x kena..incik tung suka,aku x suka..die plh wrna tu,aku plh wrna ni..nk pg Medan Mara pon gadoh besar..so,trpksa hntikan misi nk pg usha baju pgntin kt ctu,aku trus mncung,gerak p Sogo.. Incik tung bebel dr blkg, tp tup tup,msuk Sogo jgk..

 masing2 still panas ati..aku pon mglah..aku p tny dia, nk tgk dak handbag aku berkenan?
dia pon snyum angguk..(wah..trus dh x gadoh)
nk dpndekkan crita..usaha aku nk pjuk dia berakhir dgn pembelian bnd ni..dsbbkn awk sgtla mahal.. (mahal la pd b2b yg on bajet mcm aku ni), so pncrian baju nikah dhntikan..

to b cont...


hai sygku..utkmu, incik tung ckp xpyh kasut clark utk die pon xpe.. huhuhu

No comments: